خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/01 - 18:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
خضریان در یاداشتی:

دولت به دلیل بهره‌برداری انتخاباتی نتوانست از قانون لغو تحریم‌ها نتیجه مطلوب بگیرد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، گفت: قانون لغو تحریم‌ها دست برتر دیپلمات‌های ایرانی در مذاکرات وین را فراهم کرد که متاسفانه به دلیل تعجیل دولت روحانی در بهره‌برداری انتخاباتی و ترجیح انتفاع سیاسی بر منافع ملی، نتوانست از این فرصت تاریخی نتیجه مطلوب بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در قالب یادداشتی خطاب به رییس جمهور تاثیر تصویب قانون راهبردی لغو تحریم‌ها بر نیاز آمریکایی‌ها به مذاکره با ایران پیرامون برجام را متذکر شد.



متن این یادداشت به شرح زیر است:



جناب حسن روحانی در حالی قانون مجلس در آذر ۹۹ را علت عدم موفقیت در مذاکرات هسته‌ای دانسته که در ابتدای دولت و با وعده‌ی ۱۰۰روزه، ۸سال همه ظرفیت‌های کشور را معطل مذاکره با طرف‌های غربی کرده است؛ و اکنون با فرافکنی از واقعیات دیپلماسی به دنبال مقصری جز خطای راهبردی خود می‌گردد.



‏جناب روحانی بیش از همه واقف است که اصل نیاز به مذاکره و رسیدن به توافق با ایران جهت اجرای متقابل تعهدات برجام در تروئیکای اروپایی و آمریکا، به واسطه‌ی تصویب قانون راهبردی لغو تحریم ها حاصل شد؛ و اصالتا طرف غربی پیش از تصویب این قانون، نیازی به مذاکره حول تعهدات گذشته نداشت.



‏قانون مجلس پس از ترور شهید محسن فخری زاده ضمن نمایش قدرت بازدارندگی ایران، دست برتر دیپلمات‌های ایرانی در مذاکرات وین را نیز فراهم کرد که متاسفانه به دلیل تعجیل دولت روحانی در بهره‌برداری انتخاباتی و ترجیح انتفاع سیاسی بر منافع ملی، نتوانست از این فرصت تاریخی نتیجه مطلوب بگیرد./



پایان پیام 

  • کد خبر : 323608
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار